En liten mardröm

eller två!
Tänka sig, i dag fick min älskade man för sig att han behövde lite nya kläder. Kan tala om att det inte händer varje dag.
Han och jag + våra små "änglar" åkte in tillstan för att shoppa herrkläder. Jag tycker inte heller att det är så kul när det inte är till mig men kan i alla fall sköta mig någorlunda.
Vi sprang i regnet in på gallerian där vistartade på KappAhl....två minuter såvar det kisspaus....som blev bajspaus x  2.
Tillbakapå butiken där Molly "stal" ett läppglans som hon öppnade genom att riva kartongen i små, små molekyler.
Ett par jeans o en skjorta blev det där.
Intersport nästa där det lilla monstret kröp längs golvet runt butiken. Tio pack strumpor.
HM blev det sen. Där hittade dom mysiga små kojor mellan kläderna som hängde....Micke hittade en skjorta, tygskor o en varsin tröja tillElias o Edvin.
Nu var det dax för Dressman och de två små änglarna hade nästan förvandlats klart .......till mardrömmar!!!!
Efter mycket jagande och skrattande ser jag plötsligt Moll sitta uppflygen på ett klädbord i tre våningar! Högst upp satt hon och Malte stod nedanför o hejade på...Herregud att man inte ger upp.....
Handlade inget där utan tog ungarna och gick snabbt därifrån.
En affär kvar, MQ därinne blev det brottningsmatch. Jag fick dra loss två fnittrande barn i från varandra.
Micke lyckades köpa ett par jeans undertiden.
En sväng in på skoaffären blev det också....där Molly hittade ett "par" foppa i olika strl som hon skulle prova. Pyttesmå! Hon satte uppfötterna mot mig och sa < mamma, kan du hjälpa att trycka! Haha det gick inge vidare och ett fasligt liv blev det när hon inte fick dom.
Ett  butiksbiträde i en av butikerna frågade om storebror lärde upp lillasyster? Åh nej, tvärt om är det nog!

Vilken mardröm och det utsätter man sig för gång på gång.....varför? Jo en vacker dag har dom lärt sig något......kanske :)


Skenet bedrar;)

Gullunge :) 

Kommentarer
Postat av: Trött granne

Hur många gånger fick du byta sida på armbandet... ha ha. //Marie

2010-07-30 @ 07:36:50
Postat av: Petra

Faktiskt ingen...just då. Bara en gång på hela dagenoch då tyckte jag att det var befogat gnäll.

Jag körde en lugn och sansad uppfostran i affärerna ;)

2010-07-30 @ 09:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0