Vinterdagar

Is på hockeyplan, fina spår i skogen, snö i pulkabacken...kan det bli bättre, vilken start på år 2010!
Ungarna tillbringar hela dagarna nere på rinken där dom spelar hockey. Kommer hem för att äta,dricka o bli varma om fötterna sen tillbaka igen.
I går provade småttingarna att åka skridskor, Molly för första gången. Två små Bampi på hal is, eller en Bambi o en Stampe :D



Bambi, Stampe och en...snögubbe ?

I dag har Micke haft en skåprensning och någonstans halkade jag med...phu, inte kul när man samlar på si så mycket s k i t! En trasig porslins ko, ett dussin batterier (gamla), milioner små pennor, uråldriga mobiltelefoner.
Ingenting av det jag ville göra har jag gjort. JO det har jag ju!!! Jag lyckades övertala några av barnen att följa med ut på en skidtur! Hahaha, det var en syn för gudarna! Vi hann väl åka ca 300 meter på spåret när det dök upp en älg  framför oss. Jag har väldigt älgrädda barn. Ronja vände o for i väg i full fart, i svängen åkte hon på en skida, Emmie efter i 200 medans hon ropade "Ronja, Ronja"! Robin ar inte så kaxig han heller. Jag bara skrattade :D och följde efter. Nu kommer det att dröja innan dom följer med igen. Ja kul var det iaf:))

I morgon ar det meningen att inskolningen av lilla Moll skulle börja, men men antagligen har hon fått en svinkoppa på hakan. Vi ska kolla det i morgon :(

Kommentarer
Postat av: maria

jag kommer innan lovet är slut och åker skridskor :) jag drar med mig ronja om hon nu vill eller inte! om jag får ? :D

2010-01-03 @ 23:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0