Torsdag 7/1

I går lyckades vi ta oss ut en stund. Det var bara att passa på när det "bara" var -14 ute. Molly var så trött och ville helst sitta på pulkan och bli skjutsad. När jag vände hemåt ropade hon - hem nej, hem nej. Så det var bara att fortsätta gå......

Härom natten fick jag nog! Jag har ca 10 cm i MIN säng att ligga på, Micke har sin säng, Malte o Molly tränger ut mig på kanten! Nu sa jag att det var dax att dom skulle sova i sin säng, riddarsängen. Deras rum ligger låååångt från vårt rum o det är därför dom oftast sover hos oss. På kvällen gjorde vi i ordning dom för natten o fick dom i säng, haha vilket skämt :) Molly låg rätt snällt medans Malte inte ville sova. Efter många vändor somnade dom när pappa låg hos dom. Efter en timme började Malte skrika! Växtvärk, typiskt just denna kväll! Vaknade o skrek flera gånger medans lillasyster sov så gott. Tillslut efter en alvedon och storebror Edvin bredvid somnade han gott och sov resten av natten. Andra natten, nattningen gick något bättre. Sen vaknade Malte med hosta. han hostade så han nästan kräktes. Han hamnade i vår säng!! Tredje natten, Malte somnade redan halv sju framför tvn...vaknade senare o följde med en trött pappa till vår säng, Molly var uppe länge innan hon somnade i soffan. Vi bar in henne i hennes säng. Hon vaknade o skrek vid tolv snåret. Sov sen till morgonen då hon var arg över att det var pappa som kom till henne :)
Vi hoppas att det går bättre o bättre. Summan av det hela är hitills att jag inte direkt fått sova nå bättre men den som lever får se :)

I går åkte min stora pojke i väg för att träffa en som han haft kontakt med via dator o sms.....till Småland! Det är lite svårt för mig som är uppvuxen på stenåldern att förstå hur liten världen har blivit. Den har lixom krympt. Avstånden har minskat på nåt konstigt vis. Jag hoppas bara att det går bra för honom.

Ronja åkte hem till Maria för att fira henne på hennes 18 års dag :)
Elias var hemma vilket innebar att han på kvällen nästan klättrade på väggarna av tristess. Han måste ha något att göra hela tiden!! När klockan var halv 12 på natten åkte han en sväng med en kompis i epatraktorn o jag låg vaken o väntade som vanligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0