Jämnlikt!?

I dag på personalmötet pratade vi genusperspektiv, jämlikhet, pojke-flicka, likheter, olikheter.....

Kan diskuteras i all oändlighet.

Här hemma i det Strandbergska kungariket är man som man vill, man blir behandlad lika...eller som den individ du är.
En flicka kanske är mer som en "pojke", en pojke vill ha kjol och nagerlack, en kille kanske är otroligt grabbig då är det okej!!!
Jag säger att min son är snygg när han klätt upp sig och fixat håret, jag säger att min lilla tjej är söt när hon har klänning och tofsar i håret. Jag säger att dottern är cool när hon ska på fest och att sonen är gullig när han somnar om kvällen....rätt eller fel!?
Pojkar och flickor har delat och delar rum.....dockor, bilar, borgar, prinsesskläder slåss om utrymmet.
Pojkar och flickor tvättar kläder och sitter barnvakt.
Jag fixar INTE bilen när den krånglar eller punktering på cyklar.
Maken syr inte gardiner eller shoppar så gärna.
Däremot tapetserar jag och maken tvättar fönster.....rätt eller fel?!

Åsikter går i sär.
Så länge alla är nöjda och ingen blir felbehandlad så är det bra, för mig är det jämnställdhet!


En liten grabb

En tuff brud ;)

Vilken ängel :)

pojke, flicka!?

cooling......liten tjej:)

Karlgöra?!

Stjärngosse/gumma :)

Kommentarer
Postat av: Sussie

Jag håller med dig, alla måste ju få vara som de vill, och rätt eller fel...finns det nåt svar på det? Härliga bilder på din härliga familj :) Hälsningar Sussie i m-kyrkan i byn :)

2010-02-26 @ 14:55:04
URL: http://kattant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0