Iskallt

Här om dagen hade jag två småttingar som satt fast i en järnstege på terassen.....med tungorna...både Malte o Mollan! Kom storgråtande och blödande in efter att ha tagit sig loss...

I dag när vi var ute och tittade på snöskottningen höll Malte på att klättra runt och rätt vad det var så gnällde han till....han satt fast igen...på en stolpe! Med över och underläppen plus tungan! Jag sprang in för att hämta ljummet vatten. Fick loss barnet. Han började storgråta och jag började storskratta!!! Åh så jag önskade att jag varit kall nog och halat fram kameran...Kall..fattar ni :)


Glada igen :)

En rolig grej till är en sak som Albin sa. Han är rätt duktig på ett skapa egna ord och uttryck.
Han berättad om någon som åkt i nån backe och rätt vad det var blev det "stup i tvärten"!!! Alltså ett tvärt stup...haha ja man får sig ett gott skratt i bland!

Goskille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0