Sådan Mor sådan dotter

Idag har jag varit till doktorn med Moll!
Det var en upplevelse :,
Malte var med som "sällskap", glada, pigga barn.
Efter lite väntan blev i uppropade. Molly backade, hon gillar inte riktigt det där. Malte dröjde kvar vid lekbordet. Jag ropade på honom ett par gånger men han kom inte. Jag gick närmre och då viskade han- Men jag har ju kissat på mig.....Ahh..gissa om jag hade torra byxor med?? Ja i BILEN!!
Det blev till att ställa den blöta ungen i undersökningsrummet, hämta papper, torka golvet. Han hade dessutom gjort blöta fotspår efter sig. Molly försökte under tiden slippa undan sitt läkarbesök men henne var det bara att plocka med sig in i rummet.
Malte fick vänta medan Molly blev undersökt....hm undersökt? Vet inte om jag kan kalla det så... hon var som en ål!!! Vägrade öppna munnen, vägrade visa tungan, vägrade att bli kollad i örona, vägrade bli klämd på halsen...gick bra att lyssna på hjärta o lungor.
Sen blev det provtagning och hör och häpna!!! Stick i fingret gick hur bra som helst!!! Envisa unge, hon gör bara det hon vill :) Sådan mor, sådan dotter. Eller?!

Frisk som en nötkärna, det var ju det jag ville veta :)





Nysminkad och fin, alltid något på gång!!!

Innan vi skulle dit hade jag lite tid över så jag passade på att hälsa på någonstans där det var länge sen jag var...hoppas att det var bra. Ville bara pigga upp lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0