Högstadiet

Minns det som igår när det var dags, dags att bli stor, dags att sluta leka.
Högstadiet närmar sig för mina "mellan"barn, tvillingarna.
I dag var vi och besökte Ekebyskolan tillsammans med elever från andra skolor.
Egentligen tillhör dom Västerfärnebos upptagningsområde men Emmie o Edvin har själva valt att gå i Sala.
Helt okej för mig! Har själv gått på den skolan så det blir säkert bra. De flesta lärarna som jag hade  har slutat men ett par finns kvar.
Besöket gick bra, vi var med på språkundervisning där vi fick prova på spanska, tyska o franska.
Spanska är det båda tvillingarna har valt och jag tror det kändes rätt bra.
Då har vi bara 3 små barn i huset... resten av gänget är plötsligt stora. Tonåringar och ur tonåren.
Lunchen åt vi tillsammans med rektorn som var riktigt trevlig, som Emmie sa-han är äldre än mamma men ser bra ut;)
Mysfika med glass och andra godsaker blev det när vi kom hem..mums!
Robin har sin gotländska flickvän här och jag tror att alla är glada för hans skull!! En jätte fin tjej :)


En liten fjortis ;)

Kommentarer
Postat av: ylva

hm, tänk att de "små" tvillingarna ska börja högstadiet. Kommer ihåg första gången jag såg dem, det var vid affär`n och dom låg i vagnen och var så små, då kände vi knappt varann,länge sen! kram ylva

2010-02-25 @ 21:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0