Stockholm i mitt hjärta <3

För flera år sen fick våra storbarn en Stockholmsdag i julklapp. Då var Molly en liten snäll bebis eller kanske inte....hon skrek jämt! Vi fick skjuta på resan till våren....då kräktes Molly! Vi sköt på den igen....nu har den blivit av! Robin och Ronja + deras kärlekar. Elias var tyvärr kvar på skolan men vi får göra nåt med honom sen.
Det höll på att gå i stöpet den här gången också eftersom vi har en liten vattenläcka. Men vi kunde inte göra något åt det så vi åkte.
När vi kom till storstan letade vi efter parkering. Nedanför slottet har vi parkerat förut så det blev bra.
En man före oss stoppade i sitt kort i bljett automaten men fick ingen biljett. Han ringde nr som stod där men ingen svarade. Vi höll på en stund innan vi beslutade oss för att skriva en stor lapp med en förklaring som vi la i framrutan. Kallt var det och alla var hungriga. Vi gick upp på gamla stan där vi fikade. På den biten hade våra fötter blivit iskalla. Efter det drog vi oss mot centrum där vi delade upp oss lite. Robin o Lina gick i väg medans Ronja o Kimmen gjorde sällskap med oss.
Jag hade lovat Malte att köpa nya stickers åt honom så jag gick in i en bokhandel där jag hittade album o stickers för 25 kronor. När jag drog kortet fungerade det inte...jag provade flera gånger innan jag gav upp. Micke hade som vanligt gått ut i förväg så där stod jag...
25 ynka kronor.....
Vi letade på en bankomat där vi testade mitt kort. Nehej det funkade inte där heller. Då började jag gnugga mina hjärnceller eller rättare sagt micke använde sina. Mitt kort hade gått ut och blivit spärrat!!!
Insåg att det skulle bli en billig stadstripp!!
Vi vandrade vidare in och ut ur ett antal butiker. Vi testade lite roliga mössor och kollade en massa konstiga kläder.
Vi träffades alla för att luncha i hop. Trevligt och gott. Tänk att vi har så stora ungar, jag har lite svårt att fatta det!
Det var mysigt, riktig julstämmning med julmarknad, snö och massor av folk!
Kallt var det och jag köpte mig en mössa. Haha jätte snygg!!
När alla var nöjda gick vi tillbaka´mot bilen. Frysna och trötta. En igen isad bil..brrrr
OCH en parkeringsböter!!!! Jaha vad säger man? Vi stod tydligen där det inte fanns några parkeringsrutor. HUR ska man kunna se det när det ligger en massa snö på vägarna????
Äh vi deppade inte i hop för det, vad kunde bli värre?? Ett upprutet köksgolv, på fel ställe, ett spärrat kort, parkeringsböter!? Det finns massor som är värre så vi var rätt nöjda med dagen ändå!
Tack ungar för en härlig dag!!!!



Lunchdax

     
En paus på kulturhuset
( det finns dom som inte kan gå in på toaletten om det har varit en gammal gubbe där innan, eller en liten gammal tant, eller en annan man. dom som tänker så kan få vänta länge)


Riktigt kallt....

Julstämmning
  
Hahaha så vackert :)))                                             Jag framför slottet


Här fick vi böter


efter en dag i vår huvudstad är man rätt nöjd. Jag tror  alla var rätt glada att få åka hemmåt när det väl var dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0