Sköna Söndag

Tidig morgon igen men man får göra det bästa av det mesta! Tända fjärde ljuset, en kopp kaffe, julkalendern..blev riktigt bra!
 Jag skickade iväg Micke, Ronja o Kimmen att köpa julklappar i Västerås. Under tiden hade jag massor att göra!!
Jag bad Emmie ta med sina småsyskon ut i snön en stund så att jag kunde slå in lite julklappar i lugn och ro. Riktigt roligt när man får vara så där...i fred och göra saker! Slog nog in ett 20 tal klappar.
Sen åkte Emmie, Albin, Moll och jag in till Sala där Robert Wells spelade! Vilken man!! Vad duktig han är!!
Vi passade på att ta en fika i gallerian. Som vanligt blev Molly kissnödig, jag hade bara 4 enkronor!! Ingen femkrona till toaletten....jag frågade med min trevligaste röst om det gicjk bra att växla 4 kronor till en 5 krona!? Det gick!! Emmie följde Molly som blev sur när det än en gång var folk där före så hon inte fick stoppa i sin peng.
Robert Wells kom och satte sig nästan rygg mot rygg med mig, det var ju trevligt ;)
Albin handlade några julklappar medans Emsan o jag kom överrens om att gå själva i morgon och göra klart det sista.


Här har vi Wells



Gott fika med goa ungar


Emmie roar sig i bilen..

Hemma var det nu dags för det som är väldigt viktigt till jul i vår familj...pepparkakshuset....gården....byn
Micke hade gjort degen i går så nu var den klar att bakas med.
Det började riktigt bra medans Micke tog Molly och de andra var ute.
Sen dråsade ungarna in, Micke skjutsade Emmie till stallet, alla sprang i vägen, jag blev irriterad (jag jag kan bli det) Men tillslut var jag klar!!! 120 delar blev det och jag hoppas att jag inte behöver kompletera efteråt men jag vet hur det brukar vara! Jag fíck även in ett par nya saker.




Luktar pepparkakor..

I bakartagen

120 delar hus och tillbehör
Nu sitter jag här och vet inte om jag ska orka börja med i hopsättningen nu, jag vet ju att jag måste göra det i morgon annars...vi får se...

Snart kommer Emmie med en macka och en kopp te till mig så jag får känna mig lite bortskämd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0