LUCIADAGEN 2010

En lagom kall gnistrande morgon.
Tidig start på dagen, redan 05.45.
07.00 börjar min arbetsdag.
Luciatåg i skolan är alltid en bra start på dagen, hade inget eget barn med men massa andra "mina" barn!
Sötnosar, vad duktiga dom var! Jag fick lite glitter av en flicka så jag också fick vara fin.
Jag hade tyvärr ingen kamera med dit.
Fick lov att gå en halvtimme tidigare från jobbet för att hinna till kyrkis med Malte. Mormor hade redan hämtat barnen på fsk, jag plockade upp dom efter vägen.


Jättefint luciatåg, med sång och goa ungar. Emmie hade kameran och kom försent för att lämna den, blev några bilder efteråt. Där var det dans runt granen, julevangeliet och godispåsar också.

Munnen full med godis

sötisar

Sen blev det en snabbis hem innan det var dagisdax. Väl påbyltade som små michelin gubbar gav vi oss i väg.
Små söta lucior, stjärngossar, tomtar o pepparkakor. Molly kom efter en stund på att hon kunde puffa rök ur munnen, hörde hennes pfff, pffff om och om igen :)
En brasa och massor med ljuslyktor höjde stämmningen.


På väg

Underbart <3

Fina vänner

Glada

Storasyster var med

Spännande med brasan

Sista luciatablån för dagen var nog också den mest uppskattade.
Fadern i huset hade efter en lång arbetsdag inte sett något tåg så vi hade planerat ett eget!
Vi fick honom att sätta sig i soffan medan vi värmde glögg och bytte om. Jag fick med alla utom Robin ( Elias är ju inte hemma) och det var fantastiskt!
Vi stämde upp i sång och sjön flera låtar innan det blev pepparkakor, lussebullar och glögg!!
Mysigt och livskvalite´. 


Tänk, ett familje-luciatåg....

Störst o minst

Tre flickor

En nöjd pappa :)

Gosig stund <3  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så gott med lussebullar. :P Tycker du att det är okej att man även bakar det efter lucia?

2010-12-15 @ 01:57:40
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan man väl baka när man har lust...alltid lika gott :)

2010-12-15 @ 08:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0