JULAFTON

Tidig morgon....prassel av godis. Glada småbarn och stora barn...
Jag och molly vaknar först. jag väcker Elias som måste till stallet för att ta hand om sin häst.
Lite kaos utbryter när jag måste skjutsa Emmie till stallet för att mocka, jag tog en box och hon en. Blää hästskit!!
När vi kommer hem är alla jättestressade, Micke springer runt och letar efter en läcka som vi har någonstans...tillslut tror han att han hittat den. Alla duschar, lite kallt eftersom det pga läckan finns dåligt med varmvatten... Ungar springer som yra höns, julklappar ska ut i bilen...Ronja, Kimmen o Robin åker i förväg.
Vi inser att vi inte kommer att hinna till mormor i tid så vi ringer och talar om att vi blir sena.
Äntligen är allt ute i bilen, ungarna med....eller??? Inte alla.....fler av oss rusar in igen för att hämta saker vi glömt. Micke står och motar ut alla för att kunna låsa...
Tillslut kommer vi i väg. En halvtimme försenade....
"Mer likt Sunes jul kan det inte bli" citat från familjens fader. Såå sant!

Nu var det bara att landa.
Dopp i grytan tillsammans med gammelfarfar 97 år och helt underbar! Min faster och farbror. Min kära bror och hans fina barn.
Efter Kalle Anka så kom farmor, Lillasyster Hanna med familj!! Nu kom nästa citat " Om inte tomten fanns skulle det springa runt en massa arbetslösa nissar" av liila T 5 år.
Mat igen!! Massor med mat. Gammelmormor var också med.
Efter en lång väntan kom tomten, en helt tokig tomte som bjöd på många skratt! En timer fick tjänstgöra som en GPS modell 2012 :) Moderniteter!
Citat nr3 " Tomten, vad du är tjock!! " av Molly när jag frågade vad hon skulle säga till tomten :)


Strumpgodis

Maltes strumpa
 








<3


 
Moll hjälper mormor i köket


Poserar framför kameran...

en till modell...:)

Jag och lillasyster

 




En massa kusiner, minus 4 st...
 
två av mina pojkar <3

Nu är han här...tack vare hans GPS :)

 
Hon som tycker att tomten är en tjockis                       Han som ÄLSKAR tomten

 Han som tror att det finns arbetslösa nissar..

Även stora barn har varit snälla barn...                   



Alla nöjda och belåtna....trötta i bilen på hemväg


EN JULKRAM FRÅN MIG TILL DIG!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0