Här är det!!!

ÄNTLIGEN är det på plats! Efter flera dagars jobb.
Nu är julen här! Utan mitt hus, ingen jul!!
Nytt för i år är fyrspannet med släden, tre pepparkaksgubbar, tomteverkstadstornet bakom huset, lite nya dekorationer.
Jag är nöjd, barnen är nöjda! Allt är frid och fröjd :)

 
Jag i djup koncentration....




Mitt pepparkaksland!


Kyrka med tre ballerinor och pepparkaksgubbar. Tomten far förbi med sina hästar.


Dasset, stallet med djuren, den frysta dammen. Utanför sover stalltomten mot sin lilla gris.


Stora huset med verkstadstornet i bakgrunden. Tomtemor med alla småttingar vilar en stund i gungstolen.


Stallet där man ser hönsluckan, brunnen finns också med.

Får börja fundera redan nu på vad som kommer till nästa år!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ett sånt fantastiskt fint arbete, själv är jag nöjd om jag lyckas få lite kristyr på några av pepparkakorna. Har min lilla julkrubba som din mamma gjort och det är efter många år min käraste julgrej.

Kram från Sus

2010-12-21 @ 23:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0