Den här lördagen blev......inte som jag tänkt men ändå rätt bra :)

Edvin hade handbollsmatch i Sala. Micke tog Malte med sig för att titta på.
Jag och Molly skulle handla några julklappar så vi gick ner på stan.
Albin hade vi lämnat av hos kusin L och Emmie åkte med Emma till V-ås för att julshoppa.
Molly var riktigt taggad ;) Hon är otroligt positiv...när hon själv vill!!
Hon hittade en massa saker som hon ville ha. Smycken, diadem, glitterskor....hon lyckades tigga åt sig en hello kitty flaska, eller hon hade den med sig när vi kom till kassan och jag höll på att missa den. Expediten såg den inte heller men ärlig som jag är betalade jag snällt 29.90.
Ett toabesök blev det också och då blev Moll så arg för att hon inte fick stoppa i femkronan hon höll i. Jag tyckte att det var onödigt eftersom det var öppet...
Sen hade vi tänkt fika men han inte innan Micke ringde och sa att vi måste bogsera hem våra vänners bil...ännu en gång blev min lilla ängel arg när hon förstod att vi var tvugna att hoppa över fikat!

Hemma blev det städning, pepparkakshusdeg, och köttbullar...


Nu har vi bockat av två punkter på jul komihåget på frysen
Vi gjorde också en tävling om hur många köttbullar det blev när alla var färdiga.
Vinnaren skulle vinna  en tjuga.
Alla gissade, närmast var Robin med 257 st. Svaret var 261 köttbullar!
Ronja, Kimmen och Molly rullade medans Micke stekte. Micke fick välja på att städa eller steka.

   

  

KÖTTBULLSRULLARE



Lite träning mellan varven :)

Molly o Kimmen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0