Det känns konstigt

Nya jobbet kom igång med en rivstart...långa dagar för mig, dagis för småttingarna, hämtning och lämning som storasyskon skött om. Jag har nog världens bästa barn!! Såklart för vilken förälder har inte det?
Min arbetsvecka började med en heldag på fritids där jag blev ordentligt välkomnad :) Inte som förälder denna gång men som personal.
Det var lugnt med lite barn..ett och annat getingstick får men räkna med.
Jag måste erkänna att jag kände mig rätt förvirrad. Allt känns så otroligt bekant. Samma personal jag mött som förälder i 15 år, samma lokaler (med en utbyggnad) samma omgivning. Ändå så främmande och nytt! Allt är nytt. Hela min situation. Jag har aldrig arbetat på  det sätt jag nu ska jobba på.Jag är osäker på vad som förväntas av mig. Jag känner ett oerhört stort ansvar gentemot barnet/ barnen jag ska vara tillsammans med.
MEN jag känner mig glad, stolt OCH trygg på Hedens skola. Bland elever, personal och rektor. Jag törs fråga och jag VET att jag snart kommer in i rollen som assistent tillsammans med de andra härliga människorna!!
Jag känner att jag kommit ett steg vidare i den riktning jag vill i yrkeslivet tack vare den här möjligheten...så HEDEN HERE I COME!!!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0