sjuka

Först en vecka semester...sen en vecka vab.
När barnen är sjuka går det bra att vara hemma, jag menar hemma,inne, vila. När dom piggnar på sig lagom för att orka ställa till en massa och bli rastlösa men för risiga för att kunna vara ute och orka hela dagendet är då det blir jobbigt!!
Har haft en sån dag idag! Moll är inte frisk nog att fara runt hur som helst, Malte är inte sjuk alls....summan av det är ett par otroligt rastlösa, provokativa barn som gör allt för att få mamman på fall! Jag är ju inte den sortens mamma som skickar det ena barnet till dagis när syskonet är sjuk. Mest för smittorisken men även för att jag är hemma. I dag har vi bakat paj tillsammans, dom har badat. Allt för att hålla dom sysselsatta.
Snart åker jag och handlar UTAN barn, behöver få luft. Några djupa andetag så har jag fått lite nytt tålamod:)


Kanske vore en bra ide´;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0