onsdag

I dag har jag jobbat.....lugnt o skönt med få barn.
När jag åkte hemmifrån kändes det som jag lämnade ett kaos!! Malte sov fortfarande så jag ringde till förskolan o sa att han skulle komma lite senare. Emmie som tog morgon/förmiddagspasset lovade att lämna honom kl 9. Molly var vaken sen länge o sprang omkring o ropade på Herr Nilsson (Malva vår hund har fått rollen som Pippis apa). Jag sa hejdå och åkte. När jag varit på jobbet...en kvart? så ringer Albin. - Mamma! Vi kan sälja Malva!! - Varför då? Emmie gick inte med henne...hon sa att jag skulle göra det:( - Men det är ju din dag i dag! - Men du sa ju åt henne! - Jag tog fel på dag, det är din tur att gå!!- Vi kan i alla fall sälja henne...- okej jag sätter ut henne på blocket när jag kommer hem, men var snäll o gå med henne nu så hon slipper vara ledsen ;) -Ja,ja!
Efter lunch ringer en lycklig Albin - Mamma! Vi behöver inte sälja Malva!! Nu har alla gått ut med henne och vi har varit ute o lekt med henne!!
Tänk så fort det kan vända :)
Ronja tog över barnpassningen på fm, då drog Emmie igång att städa lite. Köket o småttarnas rum :) Ronja fixade lunchen eftersom Robin var på läkar besök, annars hade säkert han gjort den. När jag kom hem strax efter 17 hade Emmie o Edvin åkt med farmor till sorf o handboll, Ronja hade badat småbarnen, själv hade hon åkt med bussen till Sala. Duktiga ungar <3
Så blev det "bara" en hämtning i Sala vid 20 tiden.....och nu är det kväll.... så skönt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0