Tänkte på en grej...

Det här med ålders kriser!
Det tror inte jag på. Jag tror inte vi har kriser som är relaterade till en viss ålder. Sen har vi kriser som kanske infaller runt en särskild ålder och händer det vid trettio är det en "trettioårs kris", vid 40 en "fyrtioårs kris".
Själv är jag väldigt nöjd och harmonisk just nu, ändå vet jag att nån/några i min omgivning uppfattar det som att jag har en "40 års kris". Försöker just nu komma på vad som kännetecknar det?
Jag tror att kriser har vi alla i livet, det händer omtumlande saker. Pubertet, första förälskelsen, skilsmässor, liv o död, barnen flyger ut, förlorar jobb/byter jobb och självklart det med att åldras. För en del ÄR det jobbigt, för andra inte.
Jag kommer nog inte att krisa på grund av åldern genom att försöka vara någon jag inte är eller att leva genom någon annan!
Jag är jag och jag är stolt över mig!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0