Foton:Ronja

Hushållsarbete är inget för mig....det är bara så!
Jag har till och med gått i skola för att lära mig hushållssysslor, stryka, tvätta, mangla, plantera om krukväxter, laga mat och baka.
Stryker helst aldrig,har dessutom bränt mig på magen när jag var gravid.
Tvättar så hjärnan blöder(ett mycket dumt uttryck, jag vet men det bara kom/ursäkta)
Krukväxter är en förbrukningsvara i mitt hem, är så avundsjuk på stora vackra gröna växter som folk haft i 15 år.
Matlagning kan va kul om det inte vore för mängden(den har jag skrivit om förr) tänk att få vara i fred i köket med moderna redskap o kokkärl, har dessutom en nästan färdig kock i familjen som lägger näsan i blöt.
Bakningen är ett kapitel för sig..........bakar "bara" till födelsedagar (i vår fam. är det 10st). Jag gör för många saker på en gång, ni vet småkakor o mjuka kakor, passar på att fixa lite i skåpen eller nåt annat nyttigt under tiden kakorna gräddas....slutar ALLTID med att minst en plåt bränns vid ALLTID o varje gång svär jag på att aldrig baka mer! Jag har fastnat med fingrarna i elvispen oxå.
Jag säger ju det........

" stor bullmamma"

"liten bullmamma"

"bullpappa"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0