EN VANLIG ONSDAG

Vaknar 05.40 av att Mollan högt och ljudligt ropar PAPPA, PAAAPPA om och om igen. För ovanlighetens skull var pappan fortfarande hemma. Hon lyckades väcka sin bror och de båda smög upp till köket där dom fick varsin macka. Det är så mysigt att ha sin pappa en stund på morronen.
Själv var jag så illa tvungen att trava upp 06.00. Skönk ner i soffan med en kopp the, så trött. Pappan for till jobbet o morgonbestyren börjar....
Väckning av Homsan o Hobson ca 06.30. Sen droppar dom upp en efter en (en del efter lite tjat). Den här morronen hittade jag Abbe o Edde i Emsans rum på en madrass på på golvet. MM tittar på "Musses klubbhus"favoriten just nu.
Emsan sitter och trycker mot mig i soffan en stund.
Plockar fram frukost : Mackor, korv, leverpastej, ost, yougurt, mjölk, flingor, frukt mm. Barnen är inga frukost ätare men jag försöker, därav mångfalden. Elly väcks sist ca07.00. I dag blir han hemma. Ont i halsen och huvudet.
Jag tar ett pass i tvättstugan när jag ändå är i källaren. Hänger en maskin o sätter på en. Vi är faktiskt i fatt med tvätten!!! Helotroligt!
Mellan barnen diskuterar orättvisan om vem som ska gå ut med hunden och när! Enligt  Emsan är ALLT orättvist så hon smäller igen sin dörr HÅRT, vi andra skrattar i smyg!
Hobson har APU 4 veckor på Akropolis i stan han trivs jätte bra. Han och Homsan tog bussen 07.35. De andra går till sin buss ca 08.00.
Nu ska dom små göras i ordning, diskmaskin fyllas, mat planeras, JAG fixa till mig(sminka bort tröttheten:)) sen bär det av till kyrkis Det är skönt  att ha en aktivitet på förmiddagen!

NU ÄR VI STARTKLARA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0