Skapar glädje

Jag plockar o skurar...i timmar för att få ett någorlunda representabelt hem.
Malte tycker att det är tråkigt, det tycker Molly med.
Molly diskar, det går bra till brorsan kommer. Helt plötsligt är hela köket "diskat".
Jag städar småttingarnas rum, det går oxå bra tills Molly vill vara med. Då blir alla lådor uppochned vända.
Toaletten blir skurad, samt översvämning i handfatet när någon proppat igen med toapapper o vridit på kranen.
Skurar mig igenom huset....det är tyst o stilla....lite för tyst...hoppsan!
Molly sover i soffan och Malte målar. Med yogurt. En söt doft av vanilj sprider sig över vardagsrummet.

målad lillasyster.....sover vidare.

lampfoten härligt vit.....och kladdig.

konstverk?

en stackars riddare indränkt i vaniljyogurt.

Gissa om jag var arg. Men mitt i ilskan tänkte jag att jag skulle fota eländet.
Förstod ju hur roligt det skulle va

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0