Tisdag-lördag

Sommarskojsveckan fortsatte med fint väder och en massa roliga saker! En dag var det två små söta kycklingar på besök. En svart o en gul, så söta! Albin blev "barnvakt" en stund, han bara njöt :)

Albin med kycklingarna...myyys:)
Molly har målat massor...lite överallt faktiskt. Överallt blir hon beundrad o folk säger att hon är så söt. Det ÄR hon oxå men det är svårt att förklara HUR hon är! Arg, Envis, Trotsig och ÖVERALLT!!!! Hon far fram som en liten vilding och så länge det blir som hon vill är hon nöjd o glad!

På onsdagen lyckades Robin få sitt körkort :D En lyckligare unge får man leta efter!! Han kom upp till V-färnebo för att visa upp sig...och för att köra förståss. Det gick nog några hundringar till bensin de första dagarna.

här Robin med Elias o Ronja som passagerare

En av eftermiddagarna var vi till Gropen o badade tillsammans med Marie, Jennie o Julia. Mysigt o skönt.
En annan eftermiddag blev det stora lekparken o då var Micke med oxå. Ungarna hade jätte kul o Molly var på toppen humör....ända till vi gick ner till stan, eller hon var på bra humör då också men det blev full fart! Hon for upp i rulltrappan. Emmie hann på henne i sista minuten, sen in på HM där hon bara sprang o gömde sig, phu!

Så söt men ack så busig ;)

Alla dagar på sommarskojet var det ansiktsmålning, det älskade Malte. Först i kön var han, satt som ett ljus. Det blev olika figurer varje dag.

Tiger o spöke huuu grrrrr

Kanin o tiger

snyggingar

Spindelmannen

Fredagen bjöd på glassfest o vattenlek! Jag skulle jobba kl 15 o hade räknat ut så bra att vi skulle hinna vara med där, komma hem, fixa käk o söva Molly. Men det blir inte alltid så som man tänkt! På morron ringer jobbet o undrar om jag kan jobba dygn, det innebär att jag börjar 8.45. Jag kan inte komma före 12 sa jag!! Okej sa dom. Vi åkte till "skojet". Där blev det en massa sång tillsammans. Glass med tillbehör i form av : Dajmkulor, maränger, choklad,kola o jordgubbsås, kakor, rån, lakrits,karamell o chokladströssel, banan, melon mm, mm så mycket gott!! Efter det blev det vatten! Vatten rutchkana (hemmabygge) plaskdamm, liten kana, stora såpbubblor, små bubblor, vattenballonger. Ungarna hade riktigt kul!


Albin i fullt ös

Malte prövar farten:)

 Blev stressigt därifrån så jag skulle hinna till jobbet. Hem o bara "slängde" in barnen till stor barnen, åkte vidare till Silvertärnan. Där var det lugnare.....spelade minigolf på kvällen, gissa vem som vann! Jo jag, jag vann en glass!
Hemma igen lördag fm efter att ha hämtat Ronja hos Emma i Isätra. Tog det lite lugnt fram till lunch sen åkte vi till Gropen ett par timmar. Edde o Abbe låg i hela tiden.
På kvällen gräddade vi våfflor.....prova att grädda med ett enkeljärn till tio pers!!!
Nu har även jag fått mat i magen och blivit på bättre humör....sååååå tack för denna gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0