Heej!!!

Nu har det hunnit att hända lite i fam Strandbergs liv.
Midsommar firade vi i Sätrabrunn tillsammans med familjen. Efter en sill -lunch gick vi ner till brunnen där vi hade picknick. Ungarna åkte karusell o fiskade fiskdamm. Efter lite dans runt stången knallade vi hemåt. Där grillade vi och åt gott. Femkamp är en tradition liksom kurragömma med dunk. Vi vuxna bjuder på oss själva när vi kastar oss i buskar runt huset. Regnet höll sig borta :)

På söndagen efter midsommar sken det upp o sommaren kom! Vi åkte till Östa camping där vi hälsade på våra vänner o grannar. Lite bad i den kalla älven blev det....för barnen!

Sen var det sol o bad som gällde. Varmt , varmt, varmt!!! Jag älskar värme!

Ett par arbets pass har jag hunnit med o jag tycker att det blir roligare för varje gång!

Vimmerby stod på tur! Vi åkte tidigt på söndag morgon. Trötta men spända gav vi oss av. En rast med frukost blev det på vägen dit. Vi kom fram strax efter 10 då vi direkt löste biljetter till Astrid Lindgrens värld. TACK Astrid! En fruktansvärt varm dag var det men med lite svalkande dopp i Pipps sjö så gick det bra!

Kvällen o natten tillbringade vi på Pippis hotell, ett såå mysigt ställe! Vi bodde i mellangården.

Måndagen packade vi i hop innan vi for tillbaka till AL värld. Ännu en fantastisk dag i sagornas värld. Vår egen lilla Lotta på Bråkmakargatan fick en pippi docka som hon efter att tömt skrindan på saker även slängde ur dockan. Den hittade nog ett annat lyckligt barn! Malte köpte sig en Lilla gubben häst som jag fick bända loss ur hans hand när han somnat på kvällen!

Hemresan gick bra med ett stopp på "donken" o ett dopp vid hjälmare sund!

Efter det har vi hunnit med en massa bad, lite jobb och Robins 19 års dag! Tänk att lill pojken nu är lika gammal som hans pappa var när han fick honom...invecklat? Konstigt är det i alla fall!!

Den här helgen fick vi äntligen på golvet på altanen, känns riktigt bra! Micke o Edvin har verkligen slitit.


Nu ska jag försöka sova, det är lite svårt när 5 av 8 barn är borta. Jag har som vanligt lite svårt att släppa kollen (även om tre sover i grannens husvagn:) )

I morron kommer Maria med nåt eller några barn, det ser jag fram mot!!



Frukost rast

Pyssling familj

Molly på favo ko

Pojkarna på Kurrekurredut ön

Rövare på Mattisborgen

Mums med kyckling!

Sjöjungfrur



Mellangården

"donken" på hemväg

Hjälmaresund

Ojdå, lite städning han jag visst med:)

Robin 19 år, moster med pojkar på grillskiva

Altanbygge


Kommentarer
Postat av: Maria Storm

fina bilder

Kram

2009-07-08 @ 21:48:29
URL: http://silverbeam.blogg.se/
Postat av: Marie

Ååååå vad det är härligt med Vimmerby - helt underbart ställe. Kul med Kurrekurreduttön... fanns inte då vi var där. //Marie

2009-07-13 @ 13:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0