ETT NYTT ÅR

Nu är det här året då Mollan fyller 2, MM ska sluta med napp, Abbe tänker börja på brottning, Emsan får äta godis, Edde blir mobilfreak, Elly flyttar??, Homsan blir 17, Hobson tar studenten, Pappa funderar på ny lastbil och jag, jag tänker inte äta en enda godisbit på ett helt år. Nu är det på pränt så då måste det hållas!!

Det har varit en kall start på det nya året. Vi hade min syster med familj här på nyårsafton. Rörit med alla barn men glatt o härligt. Homsan var på annat håll.
Malva, hunden var jätte rädd för smällarna hon bara skakade, lilla stackare.

På nyårsdagen var vi på en vinter utflykt till vår backe, 10 grader kallt. Friskt o skönt. Kul med lite snö när vi bara har frost här.

Idag den 2:a januari var vi till sala för att min man skulle "shoppa". På dressman hittade han billiga jeans men VÄGRADE att prova. Han måste ha någon sorts fobi mot provrum. Jag o Homsan försökte med allt!! Han tyckte att eftersom jeansen var så billiga så kunde han ta fyra par i olika storlekar, nåt par måste ju passa. Vi skratta o tillslut  gick han faktiskt med på att prova. Första paret kändes som en tvångströja, andra paret satt bra, enligt mig enligt honom skulle dom vara större. Herregud tur att jag är med när han ska köpa kläder. Flanellskjorta o manchesterkavaj, fy o usch.
Sen drog vi en repa upp till intersport. Hissen var trasig så småttingarna fick gå/bäras. In i provrum, bakom kläder, upp på träningscyklar, ja inte pappan utan småfolket. Jag blev alldeles svettig.

Nåja i morgon är en ny dag o jag hoppas min snart tre veckors förkylning ger sig snart!!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0