Ofrivillig ledighet

I dag har fyra av barnen varit till doktorn o kollat streptokocker.....alla fyra gick fria :))
Tack vare eller på grund av det blev jag hemma. Vi passade på att julpyssla lite, badade tomtenissarna, gick ut. Rätt skönt tycker jag! Att bara ta det lugnt!


Julnissar
Albin har varit hemma sen i torsdags, nu är han så pigg att han gör mig galen...för pigg för att vara sjuk :)
I morgon ska han till skolan så nu gäller det att få honom i säng i tid:o
Vi gjorde fint julpyssel. Det blev lyktor o småtomtar. Malte ledsnade rätt fort men Molly var mitt i hela tiden.
Efter lunch gick vi ut i TRÅKvädret. Kan det inte få bli vinter??? Är det för mycket begärt? Ingen som har god hand med han där uppe som kan säga till om lite kyla o snö!??
Vi gick till sopen med Malva, tränade trafikvett med småttingarna, Albin tränade "parkour" (osäker stavning) det är i alla fall en massa hopp, kullebyttor, spring på saker:)
Vi skruvade fast snögubbens näsa eftersom den har en tendens att falla av hela tiden så nu sitter den ordentligt.
Malte sjöng blinka lilla stjärna för gubben!




När vi gick in var vi blöta o smutsiga...som vanligt:(
Molly somnade sött sent på eftermiddagen, på golvet, med luvan på. Sööt!!


Så blev det dax för möte på jobbet. Avhandlade en del saker, blev oxå påmind om att jag skulle till mitt andra dagis i morgon, jag som trodde att jag skulle vara  i sätra:, Mental omställning ;)
I morgon kväll blir det Julkonsert i missionskyrkan, Emmie o Edvin ska vara med o spela trumpet :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0