Semester planer

Har börjat fundera på hur sommaren ser ut. Jag antar att vi får ett mindre antal barn med oss i år om/när vi åker på semester. Det kommer att kännas mycket ovant eftersom vi är vana att alla oftast följer med när vi ska någonstans. Jag har verkligen uppskattat att dom tyckt det varit roligt att tillbringa tid med oss.
Vintersemestern i fjällen var nog den sista på ett tag som alla var samlade :( förhoppningsvis kommer dom tillbaka och följer med när dom blivit ännu några år äldre!
 Planerna för sommaren är tilloch börja med :småland , vimmerby och andra mysiga små ställen där i kring. Antagligen blir det vandrarhem vi får bo på de nätter vi är borta.
Astrid Lindgrens värld är ett givet mål. Det blir fjärde gången vi är där och jag ÄLSKAR det! Med bara fem barn på semester är ju en del moment lite enklare än med 8 men men det kan ju lika gärna bli så att nån stor följer med trots allt.
Sen hoppas vi ju förstås på en vecka i jämtland som vanligt, vill man ha avkoppling så är den riktiga fjällnaturen ett perfekt ställe. Att gå i egen takt upp mot vidderna, tända en brasa, tälja lite, vada i bäcken och leta "guld",grilla korv...det är såå härligt. Om man har tur med vädret som vi hade förra sommaren blir det en hel del bad oxå.
ÅÅ vad jag ser fram mot sommaren, bara ben, varm sol och en massa bad till och med att kura under en filt till en bra film om det blir regniga dagar känns bara mysigt. Snart är vi där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0