En helt vanlig dag med ovanliga inslag

Börjar med en trög väckning av alla barn som ska i väg, trög av mig ...och dom som ska vakna!
Alla kommer efter lite möda i väg till skolan o då lägger sig lugnet!
Fil, frukt och flingor sen kaffe o hårdmacka...tillbaka med rutinerna!
MM o Mollan fick för sig att smita ut bakvägen när jag i godan ro drack mitt kaffe. En med rumpan bar (som vanligt) båda barfota. Jag hämtade in dom, klädde på båda barnen och släppte ut dom igen. 5 minuter sen var dom inne....
Vi tvättade och sorterade tvätt, ett evighetsgöra.

Under förmiddagen hans det med en del bus av mina två "huliganer": ta ur alla kuddar ur soffan, hoppar från rumsbordet, sitta vid storebrors dator och riva ner och plocka ur allt från skötbordet + kasta alla tandborstar på golvet och trycka ur tandkrämen. Nu undrar ni nog hur länge dom var själva i badrummet.....har ni barn så VET ni hur snabba dom är !!

Abbe kom inrusande och talade om att idag har jag utvecklingssamtal!! Åh nej vilken miss!!! Helt borta! Ingen barnvakt, Mollan sov, 20 minuter kvar..... vad gör man? Jo man ringer en stackars "fröken" som sitter o väntar, bara hoppas att hon inte blir arg. Tur att det är värdens bästa "fröken"! Efter lite fixande o trixande blev det ett utvecklingssamtal....här hemma hos oss! Emsan o Edde kom lagom hem o tog småbarnen en stund så vi kunde koncentrera oss på Abbe.
Mot slutet kom dom in o var nyfikna, Abbe hade kryp i kroppen o ville röra på sig. Allt gick bra! När "fröken" skulle åka hem fick hon kramar av Mollan! Tack snälla fröken!!!
Jag fixade kvällsmat, lasagne sen åkte jag o Homsan till simhallen, vi tog med mostern oxå. Efter bad o sol var det skönt att komma hem. Mollan sov som tur var....
Nu är det lugnt i stugan och snart sover även jag ZZzzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0