TORSDAG IGEN

Fick brottom redan på morgonen. Farmor skulle komma och vara barnvakt till minstingen medan MM o jag följde med klass 5 till badhuset, därefter pizza. Farmor ringer och talar om att bilen frysit så jag måste skynda mig att göra iordning Mollan oxå, farmor skulle möta upp vid badhuset. Vi packade i hop oss, åkte o hämtade barn i skolan, till badhuset,badade, fikade (kände mig stressad som alltid när jag måste ha barnvakt) MM njöt av att ha nästan hela bassängen för sig själv.
Åkte till verona o käkade, mycket spill ungarna blev snabbt proppmätta. Alla var i allafall jätte nöjda.

Åkte hem, Mollan var kvar hos farmor. !5.00 var dt dax igen. In till stan. Jag hade lovat Emsan o hennes kompis fika på stan o gallerian. Hon behöver lite uppmuntran.
Farmor o jag bytte barn på stan hon tog MM, jag tog Mollan som hade längtat. Farmor var bra slut.
Nu til lite gnäll, jag och min man har ALLTID barnen med, när vi storhandlar, småhandlar, fikar på stan, skjutsar o hämtar. Vi ber sällan om barnvakt även om vi ibland skulle vilja ha, för att till ex tillbringa tid med ett barn eller bara varandra. Det beror på att de gånger vi ber om det så får vi ingen. Den somm ställer upp är farmor som är sjukpensionär och faktiskt får lida kroppsligt för det(TACK). Nu har jag beslutat att aldrig be om det igen. Vi har en helg som redan är inbokad då vi måste ha hjälp annars klarar vi oss själva vilket jag sätter en ära i. Till de största var det aldrig några bekymmer o jag skulle inte säga nåt om det gällde alla 8

Kommentarer
Postat av: Syrran

Du vet att jag ställer upp om jag kan, bara ni ber om det. =)

2008-11-20 @ 09:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0