FÖRSMAK...

Vintern är här och vi bara myser. Det är härligt med snö, rosiga kinder, levande ljus, glögg, pepparkakor, tomtar, glitter och allt annat som man kan njuta av. Passa på nu innan julstressen börjar för hur vi än försöker så jagar vi upp oss till jul.
I dag har vi STORHANDLAT hm det känns som jag sagt det förr?? Vi handlade och jag måste ha varit hungrig. Jag blev sugen på julskinka, räkor, köttgryta mm. Vi fikade efteråt. Bakom mig i kön stod det en kvinna som tydligen var nyfiken, jag märkte inget men det gjorde min man som satt vid ett bord med lilla Mollan. Hon kollade in vad vi handlade o hon räknade ungar Å HERRE GUD 5 STYCKEN oj oj oj. Min man tänkte gå o tala om att vi hade tre till hemma. 5 stycken o jag som tyckte vi hade det lugnt.
Abbe handlade för födelsedags pengar, ett eye toy spel o en pulka onödigt tyckte pappa, vettigt tyckte mamma (tänk så olika man kan tycka fast man varit gifta i 17,5 år)

Kom hem o packa upp. Homsan tycker jag blivit gammal, bara för att jag köpt en pro age nattkräm för mogen hy och mer jäst så jag kan baka (igen) tydligen gör man det när man blir "äldre". Jag är ju typ hemmafru nu när jag får vårdnadsbidrag för MM o mollan.
Lagade mat i FLERA timmar sen hade alla ätit upp på en kvart Tacksamt !! Det var i allafall gott tyckte jag.

Runt 5 tiden bylsade vi på oss o drog till pulkabacken. Ungarna hade kul, tilloch med Elli kom även om han tog moppen dit. Hobson kom på cykel. Bara Homsan var kvar hemma. Mollan höll på att somna i pulkan på hemväg.(hon hade feber när vi kom hem)


Gillar snö




Glögg, nyponsoppa o pepparkakor efter utevistelsen mums

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0