pepparkakor

MM o Mollan mår bättre men är jätte förkylda. Hostar o snorar.
Var hos mor o far halva dagen medan Emmsan o Edde var på bad o skridskoresa. Ingen var hemma så vi rådde oss själva. MM började med att hämta glass. Sen lekte vi med sakerna, tittade lite på tv o åt mat. Tack mamma o pappa för att ni finns!!
När vi skulle åka hem gick MM ut före o är man 2,5 år så är nyfikenheten stor t.ex vad det finns i brevlådan eller hur man får ut tomtarna ur lyktan. Jag satte in ungarna i bilen o när jag skulle hoppa in såg jag att luckan till tanken var borta så började leken gömma nyckel, var hade barnet gjort av luckan?? Letade överallt tillochmed i brevlådan nejmen ser man på, där låg den.
Hämtade mellankidsen. Väl hemma var det dax att plocka undan lite innan vi fixade glassmys (mycket mys i familjen S stuga).
Vi gav oss in på att göra stora pepparkakshjärtan till hela familjen + lite små kakor som vi brände, Vi är förståss jag.
Några av oss garnerade kakorna med kristyr.
Dom ska hängas i fönsterna, så fint.


Febrig Mollan med storebror


Brända eller?


Abbes jätte fina hjärta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0