FREDAG

Det har gått en hel vecka in i december. Tänk så fort tiden går.
I dag har jag varit lite ur gängorna, trött o grinig. Det känns som vi haft nog av sjuka barn nu. I dag var Abbe o Edde hemma med ont i kroppen, de hade feber i tisdags kväll o var hemma i onsdags. Gick tillbaka till skolan för tidigt tror jag. Därför sjuka igen. Hobson var oxå hemma med lite feber o ont i axlarna.

På förmiddagen var vi ute och gick. MM o Mollan åkte på varsin pulka, mysigt men tungt att dra.
Vi bytte siffror på snögubben, 19 dagar kvar.

Korv med bröd till lunch (för att slippa disk). Mollan sov alldeles för kort, MM sov inte alls vilket märktes på eftermiddagen.Sur o arg.
Han fick följa med Emsan till pulkabacken det var i allafall kul. Han såg så go ut när han kom hem o berättade att han hoppat!

MM somnade på soffan i sitt rum o Mollan somnade i mitt knä. Barnens pappa somnade i soffan kl19.00.
Jag bar in småttingarna till deras sängar. Maken låg kvar. När idol började blev det trångt i soffan så Abbe försökte snällt be sin pappa att gå in till sängen då mummlar pappan"lägg dig på golvet". Vi skrattar. Tillslut lyckas vi.
Under idolprogramet drygade sig ungarna hela tiden Homsan värst!!!

Mellan 21.30 o 22.00 knackar det på dörren. Alla flyger upp, hunden morrar ordentligt. Utanför står en stor mörk karl. Han vill att vi ska hjälpa honom att knuffa ut en bil från grannens gård, han hade köpt den sa han. Hos grannen var det becksvart. Medan jag höll hunden som fortfarande morrade djupt. talade jag om att vi inte kunde hjälpa honom eftersom vi inte visste hur det låg till. Sen stängde jag dörren o låste. Han knallade i väg!!??!

Nu har jag precis sett utröstningen i idol, Robin åkte o de två som jag ville ha i final hamnade där!!! Kevin o Alice.

Godnatt alla glada o dryga(Homs)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0