En hektisk dag

Torsdag med fröet (kyrkis) i sala. Vi vaknade till ett vinterlandskap. Efter noggrant övervägande åkte vi mot sala, halt o moddigt så vi tog det väldigt lugnt.
Vi hade en mysig förmiddag med sång o snögubbe pyssel.
Väglaget var bättre på hemväg. Mollan somnade i bilen o flyttades till vagnen när vi kom hem. MM vägrade att komma med in eftersom han hörde plogtraktorn på avstond så där stod han o väntade o väntade o väntade... tillslut frös han in och då kom traktorn. MM såg den genom fönstret.
Lite städning, mat, bamselotto, fika. Abbe hade en kompis med sig hem, en jätte gullig tjej.
Började stryka lucia o stjärngosselinnen. Emsan o Edde ska spela trumpet på centrumbiografen i sala, en konsert. Vi skulle vara där senast 16.00.
Kl 15 brukar de komma med bussen ingen kom, hörde en ambulans o fick en klump i magen. 15.25 ringde jag till skolan där jag fick veta att det hänt nåt med nån buss!!!! Oroliga minuter tills jag fick veta att de var okej men att bussen inte kom förbi där det hänt en olycka. Dom kom hem o jag andades ut.
Försnade, stressade, hungriga.  Mollan klättrade upp sulkyn som vickade o hon klämde fingrarn ordentligt. Kom tillslut i väg. Repade en timme o gick sen o fikade på johanssons.


GOTT FIKA

Sen var det dags för konsert. Trots mutor o nappar vart det väldigt stökigt (tyckte jag) de små ville helst springa upp o ner i gången. MM tyckte att man kunde rulla. Mollan blev sur ock lyckades kasta två nappar under stolarna så vi inte hittade dom förrens det var slut!! MM tömde ALLA mut kexen i soptunnan. Mollan bajsade ända upp på ryggen och klämde fingrarna i svängdörrarna. MM hittade en mojäng som han trodde var en bil! Suck, suck . Barnen som spelade o sjöng var i alla fall jätte duktiga jag är SÅ stolt!!


"MOJÄNG"


2:a o 3:de från höger TRUMPETARE

Nu går jag o lägger mig, tänker inte öppna ögonen förren det är morron. Då är det dax för bad o skridskoresa, matsäck, ut med hunden, mat, disk, mellis, disk mmmmmmm
GODNATT ( jag älskar mitt liv, vad jag än säger) :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0